Monday 26 September 2011

pengalaman aku ditumbuk !



#hanya gambar edit !!

okey2,kalai ni aku nak cite pasal pemngalaman aku ! so,jom dengar !
kisahnya bermula disini ~~*TIRAI DIBUKA...

kisahnye macam ni ! tahun lepas time aku duduk kat asrama aku sering dibuli oleh senior2 !! pelik la,kenapa la zaman sekarang suke hati je diorang nak buli junior kan,,,padahal tak de termaktub pon dalam mane kitab ape sekalipon !! tak penah la aku jumpe kitab yang menyebut kalau duduk asrama "senior boleh buli2,uli2 si junior !" ade ke korang penah denga ?? kalau ade,,meh tunjuk sini !! berbalik kepada cerita !! senior2 aku semuanye garang n ganas2 ,, smpai tak de sesape pon yang berani nak berbalah2 dengan diorang !!! aku pon tak leh la nak buat ape kan !! ape yang diorang suruh aku pon buat lah ! tapi,,pade satu hary ni !! diorang suruh aku basuh kain diorang,,aku pulak time tu tengan bad moody,,aku pon tak buat ar ape yang diorang suruh !! sekali cakap,,aku diam,,sua kali cakap aku diam ! kali ketiga cakap,aku pon cakap macam nei" hoii,kamu nak ape hah ? tak boleh ke nak suruh orang lain ?? asyik aku je kamu nak suruh buat !!! ' bercakap kepada senior yg berumur 17 tahun' " aku pong tak taw kenape tetibe je aku cakap macam tu ! time neh semua orang tak de kat asrama !! diiorang pegi beriadah ! petang time neh !! senior tu pon ape lagi,,"dushhhh !!!" 2 kali hinggap kat pipi !! wooo,,saket woo pakcik makcik sekalian !! hidung aku berdarah lahh !! aku pon tak taw la knape tetibe je aku pandai melawan,padahal sebelum ni aku ikot je ! tetibe la plak aku melawan cakap diorang !! so,memang kene la kan  kan aku dah cakap kat atas tadi,sorang pon tak berani nak melawan cakap diorang ! melawan cakap,belum melawan tubuk2 lagi !! tapi sekarang neh aku dah rasmikan dulu ,dalam sejarah tak de sape brani melawan diorang ,so sekarang aku dah pon merasmikannye ! hmm,,aku pon saba jela !! aku diam dan terus bla dari situ,,senior tu panggil aku buat tak taw je ! biaq pi depa lah !! dah tumbuk aku tak malu nak suruh aku basuh baju die lagi !! malam tu ade perjumpaan , senior tu ungkitkan pasal cerita petang tadi,,,lepas tu ape lagi,,diorang pon datang kat aku then,,paham2 jela kan ! dushh,dushhh,,dushhh ~ adooooo~ berdarah sana sini ! besoknya aku pon tak sekolah !! diorang pulaukan aku !! lepas tu,aku pon amik keputusan balik rumah seminggu,,berulang alik je dary umah seminggu ...maka berakhirlah cerita ini !! lepas tu aku balik asrama diorang buat2 tak taw je...
sekian...

psssttt / cerita ini hanyalah rekaan semata2,,tak de kene mengena dengan idop atawpon yang dah mati okey !!

nota~hey,sape berani sentuh aku hah ?? meh sini !! KAW DATANG KAT AKU,AKU LARI !!! haaa,,berani lah ! mai la,,boleh main acik kejaa dengan aku #

konklusinya~tak de kat mane2 kitab pon ade sebut yang diasrama ni si senior boleh buli si junior ! kalau membuli kerana niat yang baik tidak ngape,,tapi niat pembuli2 sekalian kat luar sane lain !!  kite tak tahu niat orang lain kan,, so,,jgn la kita amalkan sikap buli membuli ni !! sikap membuli ni kalau dah kuasai diri kite akan menyebabkan kite menjadi seorang yang pemalas bukan ?? haa,so renung2kan dan selamat beramal !!

daaa,,jgn marah taw sebab aku just reka cerita,,ngeh3 # haha..bye2 ~<3~


8 comments:

yui said...

belajar silat =p

nursyafiq naser said...

@yui92 hah ! betol2 !!! tapi sekolah kami ade silat !!!

Najah Adilah said...

Lahh ingatkan betul lah tadi . HAHA XD .

Just Mini Love said...

ce gtau sape suke buli tu?
teruk btul r..

ish2,, ala kmu xpyh dok asrama pun xpe.. rumh kn sebelh sekolh je..huhu..

nursyafiq naser said...

@adeela kah3 ! chill ! hahaha,,,sian sebab tertipuu yer ! hik2,,itu hanya peringatan jer...

nursyafiq naser said...

@ieyza afieyna kak ieyza,,adellaa ! haha,,malas nak ungkit2 dohh ! hihi~ alaa,,kalau dok umah nanti asek online je nanti !! tahun depan SPM !! tak nak main dah !!!

Unknown said...

feeling dah aku..erm..x da dah bab2 buli2 ni..jarang dah dengar...kalau pun sampai berdarah2 komfem kena kes polis

nursyafiq naser said...

@Ahmad Ismihaha,,usoh le feeling bebeno ! hahahah !! hmm,,,memang pon,jarang dah smpai berdarah2 !! tu saje nak ingatkan org je,,mybe ade segelintir lagi kan !!