Friday 18 January 2013

MISS THE MOMENT //



before art exam start ! take photo !! bergamba sebagai kenang kenangan !

the intro of my entry today is aku bangun harini pukul 11 , itupun terkejut sebab fone berdering tiba2, tengok2 number publik ,lahh rupa2 myheart callin me ''/ really2 miss her , before this we are always see becoz both of us stay at hostel , then we always talk each other if have suitable time to find . but now ! we are close, but she always call me to say ''hi'' for be miss medicine *arghhhh .. hancur englishh ! ok,abaikann.!

masa telah pun berlalu , tatkala dari tingkatan 4 masuk kealam baru , iaitu takde dah subjek budak2 dah nak belajar , sampai lah sekarang diri aku inilah aku !! dari dulu lagi alkisahnya aku memang minat sgt dengan lukis2 ni , sekolah rendah aktif jugak melukis , mewrna , kalau ada pertandingan apa2 alhamdulillah tuah selalu je memihak kepada aku . sometimes kawan sendiri pun jealous dengan aku , BTW, kalau dah selalu menang tu tetiba kalah memang malu lah kan , budak hot selalu menang , tetiba kalah ! perghhh , malu dennn //

then,alahamdulillah lagi sekali masuk form 4 walaupun aku kelas sains ,aku pujuk jugak cikgu aku nak ambik subjek seni for my SPM2012 .. setelah penat lelah buat research kat semua cikgu , akhirnya aku berjaya jugak ambik subjek seni sebagai my addition subjek and also my teacher target me to get Aplus for that subjek ! i will cikgu , ! moods selalu je okey kalau subjek lukis2 ni , selalu jugak ponteng kelas sebab semata2 nak habiskan kerja khusus seni ni, memang orang kata seni banyak kerja,tapi bagi aku itulah yang akan membantu kita nanti , kerja2 tu bukan sekadar kerja,tapi kita jugak dapat belajar dalam masa yang sama dengan lebih mendalam tentang apa itu seni/ART.

alhamdulillah lagi untuk kali yg ketiga , sebab kerja khusus seni aku terpilih untuk dibawa ke peringkat negeri perak , cikgu hantar sebab nak suruh naikkan lagi kerja khusus aku tu ,walaupun kawan2 aku yang lain macam beria gila buat,hias cantik2 kerja khusus diorang,tapi ape pun tarakkk,semak'serabut je kan . bagi aku simple2 sudah , buat serabut2 lagi pening kepala je.cikgu seni aku jugak tak putus2 memberi semangat kat aku sebab kami berlima dari kelas sc ditarget mendapat Aplus , bukan cikgu2 je harap tapi sekolah pun harap kami dapat buat yg terbaik , tapiiii kami bukan belajar sgt , semata2 ada bacic je kot . kami bukan macam budak kelas lain,semuanya belajar,tiap2 minggu belajar macam2,,tapi kami ? mampukah ? tunggu dan lihat ! aku bukan nak kata sebab kami semua pandai,ceyy dari kelas sc takyah belajar pun takpe,,woii ! aku rasa kitorang lah yang paling tak tahu ape2 tahu ! untungla hengkorang2 semua sebab belajar ,kami macam2 lagi kena belajar bukan nak focus satu subjek je,sembilan lagi mana nak campak ? tapi aku,disebabkan minat punya pasal ,layann je,jgn nak banyak soal ! kannn..

then finally,i have done ! exam spm subjek seni sudah pun berlalu dengan jayanya  ! seronok sgt sebab dapat buat yg terbaik ! kat bawah ni artwork aku time exam spm , kami bawak kamera masuk dewan ? dasyat2.


time melukis ! see,warna berterabur , air sebaldi ,berus gigi siapa aku cilok pun aku tak tahu ,semangat hoii semangat !!

yess,,akhirnya aku menyerah !!

nilah hasilnya ! memang macam tak seberapa ,tapi bagi aku inilah yang terbaik !!

itulah hasilnya , kalau boleh nak print besar2 letak dalam bilik ,bila rindu tatap gambar tu lama2 ,huaahuaa,,rindunya zaman sekolah ! memang kadang2 rasa peritnyaaa sekolah ni,macam2 kene buat,tapi bila fikir2kan balik,best pulak,nak balik ke skolah balik pun hadoo , taktak,kalau boleh aku nak skolah tapi taknak belajar ! can aaa ??


bergamba kenang-kenangan bersama cikgu seni yang banyak membimbing aku dalam subkej seni ni ! dia tak pernah nak marah2 kitoranag walaupun kitorang buat silap ,dia sentiasa tegur kesilapan kami dengan cara yang baik dan berkhemah tanpa ada perasaan sedikit pun yang tercalit dalam hati ni . see,betapa lovely nye dia kat kami ! sayang cikgu smpai bila2 ,, cikgu dengar tak ? tsskk :'(


artcamp ! kami terpilih pg camp ni ,  budak sc je semuanya .mesti budak kelas lain jealous kan ,knapa kami yang berhak dapat pergi camp ni ? tak acii betul , yelaa,,kami pun tak jangka dapat pg ! rezeki kami,bagi la kami pulak belajar , kann..




artwork aku time camp seni tu !


kalau boleh macam2 lagi kenangan aku aku nak kongsikan sama2,,tapi tak terkira banyak nya. sampai aku pun tak termampu nak menaip sebab banyak gila xD..so,siapa2 yang sekolah lagi , hargai lah masa sekolah anda baik2,kalau dah jadi macam aku ni kan dah susah ! menyesal tak sudah2,tapi bila kawan ajak masuk form6 aku tak mau ! ntah la,,rindu tak terubat2 lagi ,adakah kalau aku pilih jalan untuk masuk form6 rindu aku terhdapat skolah mentah2 terubat macam tu je ? iyeke ? konfem ke akan terubat ? btw,life must go on ! jgn membazir masa hidup ni , cubalah belajar macam2 sementara kudrat masih kuat !! huhu..last but no least ! assalamualaikum ''


ada jualkah ubat rindu ? kalau ada nak beli ! kehidupan kadangkala memang perit ! tapi kehidupan jugaklah yang kadangkala seronok !

2 comments:

Asiah Fadzli said...

awzk memang kreatif laa.:-)

nursyafiq naser said...

@Asiah Aisa haha,,,sikit2 je boleh la,,huhu..tq awak !