Friday 18 January 2013

rindu segalanya


bila bukak blog anis tadi , tetiba terasa sayu sebab dia cerita tentang bestfriend dia yg dia sygggggggggggggg gila tu, even bestfriend dia tu cousin aku jugak ,a ku pun tahu perangai diorang kat skolah walaupun different class. but we are in same class from form 1 until form 3 , then terpiisah jua bila masuk form 4 ,mula2 sedih jugak, sebab aku ngan diorang rapat la jugak , ingat lagi time form4,mula2 pada awal tahun tu , bila kawan aku dapat tahu aku masuk sc2,dia sanggup tuliskan surat untuk tukar kelas, see ! betapa sayangnya dia kat aku , tapi aku terpaksa tolak dengan cara yang baik , aku tahu dia nak aku ada disisi dia ,dia kawan baik aku, tapi aku terpaksa jugak fikir tntang masa depan aku, lagipun kalau aku mohon masuk kelas sc1 ,rasanya macam tak sedar  diri la pulak , dah duduk kelas bawah tu , duduk jela kan ,,*TUIH3

but,,both of them the twin of ain tasya denga anis jazlan aku mentah2 dah kenal perangai diorang ! sometimes diorang punya secret pun aku tahu jugak , then,bila dapat tahu yang mereka akan berpisah, aku jugak tumpang sedih , aku jugak akan terbayang jika aku ada di tempat diorang berdua . dengan kawan2 kelas pun aku dah rindu walaupun baru berapa hari berpisah , inikan kalau diorang yang kawan sejak form1 ,,kalau aku ,aku akan tatap balik gambar2 lama bersana rakan2 tersebut , itulah org kata,setiap gambar ada ceritanya,,tak payah nak risau sangat lah tentang duit melayang sebab beli camera beratus , sebab dari gambar itulah yang akan mengingatkan balik nostalgia2 dizaman persekolahan ni , aku pun sanggup tak pakai duit semata2 nak beli kamera je,,sebab aku boleh fikir ,nanti melalui gambar yang ditangkap tu lah yang akan mengingatkan aku kenangan2 manis bersama rakan tersayang terutamanya time2 sekolah ni

tapi , aku sedih jugak la sebab belambak2 gamba yang aku tangkap dulu2 hilang macam tu je sebab netbook rosak,so terpaksa lah diformat kan balik netbook ni dan serta merta gambar semua hilang lah kan, sedih sape yang tanggung ? aku la yang terpaksa meleleh air liur tanggung semua penderitaan ni ,, tapi aku redha,,nak buat macamana ,mungkin itu ada hikmah disebalik perkara yg terjadi , benda ni semua mengajar aku untuk lebih berwaspada..

tadi budak kelas aku ada IM aku kat fb dia kata dia rindu kat kelas sc2, iye , aku pun rindu jugak,tapi nak buat macamane kan, masa dah pun berlalu,tak boleh dah nak panggil raksaksa yang ada jkuasa ajaib suruh bantu putar balik masa ni,takkan berlaku ! kalau nak pun,tengok jela kat skrin besar dipadang mahsyar nanti,.ada hari kita boleh jumpa,mudah2semuanya dipanjangkan umur lah kan,,bersama2 mengharungi hari2 yang seterusnya ..

sedih2sedih,sedih ! tak bolleh terkata sedihnya kann,,

tadi , balik kerja tengok mesej kat handphone , mak hantar ! dia kata '' abang ,kereta mak terbabas,tapi mak takda ape2'' mengucap aku dengarnya..ceritanya macam ni,tayar kereta mak aku pancit tadi kat bota,,so dia suruh la org baiki,so dah ganti la tayar spare '' lepas tu mak pun nak balik la lepas habis je dia pergi mesyuarat kat bota tu,,time tu pulak hujan.then dia cakap dia terbabas time selekoh ! nasib baikla dia pakai tali pinggang keledar ! kalau tak dia kata dia dah pelanting dah keluar ! dupdapdupdap ! aku tak boleh bayangkan,aku taknak kehilangan mak aku ! aku sayang dia,, kalau tak da dia sapa la lagi yang boleh ganti dia untuk aku, dalam2 banyak2 adik beradik aku,aku la yang paling rapat dengan mak,kemana aku pergi mesti dengan bantuan mak , mak lah segalanya2 bagi aku ,sebab aku masih perlu bergantung pada dia,,kal;au takda dia sapalah yang akan ganti tempat dia untuk aku,

sebagai anak,aku kena lah sentiasa berdoa untuk dia , memang aku takkan jemu untuk berdoa atas kesejahteraan kedua ibubapa akuaku,bukan aku nak bangga,tapi memang kenyataannya,kita sebagai ank kenalah sentiasa beringat !! bila makbapak dah takda nanti , salah satu cara yang boleh kita bagi time diorang dalam kubur nanti hanyalah doa daripada anak2 yang soleh ''/ aku harap aku tergolong dikalangan anak2 yang soleh tu ..

ya allah yatuhanku , engkau panjangkanlah umur ibu bapa aku yan allah ! sesungguhnya engkau maha besar lagi maha mengasihani ..

the ending of the story , aku rindu sahabat2 aku, aku rindu guru2 akuu,aku rindu segalanya2..hanya masa sahaja yang menyekat aku untuk berputar kembali kezaman silam..

2 comments:

Asiah Fadzli said...

Hmm.. teringat saya pada bestfriend saya, rindunyaaaa ! :D

nursyafiq naser said...

@Asiah Aisa kann,,, rindu semuanya,,tapi masa berlalu cepat sgt ! tak terubat rasa rindu ni kalau nak dilawan kan dengan waktu sekarang ! huhu xD