Wednesday 21 January 2015

Im back !!

Assalamualaikum semua. Setelah berapa lama aku menyepi daripada dunia blogger kini aku cuba untuk masuk balik. Hem, pejam celik aku dah habis belajar dah pun . Habis dah zaman persekolahan aku .kalau nak describe balik semua tu memang takkan habis . Kini, semua tu hanya menjadi kenangan . Nak update entry hari2 tak berkesempatan sebab aku duduk hostel . Banyak lagi tanggungjawab kat situ. Yela, upper six , nak uruskan macam2 hal, asrama lagi , study lagi sampai semua benda aku tinggalkan . And now, bila dah habis belajar ni , kerja la pulak. Mula mula haritu aku try mintak macam2 jenis kerja dan dalam banyak2 kerja yang aku mintak tu cuma kerja mcd je yang ada panggil. Yang lain ? Haram ! . Tapi yang kelakarnya aku kerja mcd tu cuma seminggu je . Kelakar kan ? Hem maybe sebab aku tak sesuai kut kerja situ . Fast food ni kerja dia kena hustle , tak boleh slow slow lenggang kangkung. Aku kan jenis sopan santun lenggang mak limah amboiii . So , aku pun decide untuk try to find other job outside there . Aku cuba untuk merantau lebih jauh . Aku dtg rumah kakak aku dgn harith and cari kerja kat sini . Aku duduk lumut,sementara . Sehari je pusing2 cari kerja dah dapat . Alhamdulillah bersyukur sangat sebab allah mudahkan semuanya . 10/1/15 aku start kerja di Marina cove resort teluk batik lumut perak  . Aku jadi front officer kat sini . Kalau dtg sini jumpa aku dulu lah ceritanya . Alhamdulillah lagi sekali sbb kerja aku sekarang tak lah serabut sangat . Ppl around here jugak friendly . Aku harap aku dpt lah tahan kerja sini amin amin amin . Result stpm kluar lambat lagi, so nak taknak kena jugak bersabar . So, setakat ini saja lah . Dah nak maghrib dah kan . Ada masa aku update lagi dan jadi lagi rajin hahahaha
. Tq byeee

No comments: