Friday 11 January 2013

redha,pasrah !


 



akhirnya,baru lah aku berpeluang nak update blog ni.,,akhirnya,berjaya jugak aku kerja sampai hari yg ke empat, memang susah nak percaya,tapi you alls paksa jugak diri tu percayauntukkaliini je,,,, hmp,,kali ni,kerja kat kfc jauh berbeza dengan pengalaman time kerja kat mcd dulu.setelah berperah tenaga mak aku untuk ulang alik dari parit ke ayer tawar untuk selesaikan pasal kerja yg aku mohon ni,akhirnya berjaya jugak aku dapat kerja kfcni haaa,mak aku jugak ade pesan''kali ni kerja jgn nak berhenti2*ngotek lettew'' iye mak,, i will ! in syaa allah .. lagipun kerja kfc ni best sikit la berbanding mcd,ramai jugak kata kfc ni jauh lebih ok berbanding mcd,yessmemang ! aku agree 100percent..kerja kat sini aku dapat bahagian cook, iaitu bahagian yang masak2 ayam,buang2 lemak ayam etc,,semua tu aku la yg buat ! nak pesan sikit ni,kalau takdek aku kan yg buat kerja tu,,silap haribulan customer terpaksa la kerah tekak makan organ2 dalaman ayam,lemak2 ayam semua tu,so ,please la,, hargailah aku *ceh ayatt..HAHA.kat kfc ni jugak boleh mintak pg solat ,so . solat aku tak akan miss ,never ever ever*muka gedik sikit ,,, wkwkwkw

bila dah lama tak jumpa kawan2 mulalah macam2 komen hinggap kat telinga,walaupun beberapa hari je masuk keje,dah ade yang pandai komen pasai warna kulit muka aku ni,they said my face looks more too bright coklat ! hampeh betul,, ateee,,,dah hari2 aku hadap api,memang lah,tapi takkan la..aku tak percaya,aku yakin muka aku tak secoklat yg korang sangka,*tidakkkk ! cabarang ohh cabarang !!

btw,hari ni selamat aku habiskan kerja pada hari yg keempat ! tapi aku rasa , harini macam2 benda terjadi , but,i dont want to keep the problem, buat taktahu sudah.memang tak dinafiikan,pengalamn mematangkan kita , see,aku semakin matang sekarang ni , diri semakin menyepi , tak de tergedik2 macam dulu lagi dah !demi nak kerja,terpaksa hidup sorang2 kat hostel kfc ni,walaupun ada teman cuma seorang,tapi aku still anggap yg hidup aku ni masih keseorangan ,hmmmp , redha/pasrah !

harini,,kawan2 facebook semua pakat kata pasal UPU , oh no !aku ape pun tak tahu lagi ni, keadaan memaksa aku untuk tidak dapat tahu pasal benda2 tu semua,,bz tahu bz ! memang tak sempat nak kemana ,, ade masa pun tak boleh nak keluar,terkurung bagaikan duduk dalam kandang lembu ,, huh ! spoil betul,, takpe2,, masa banyak lagi kan , kelak in syaa allah aku akan dapatkan !!

 mulalah hati niberkata :boss,,nak cuti boleh ! 
 boss jawab :no way !! 
 #grrrr,,bengang ! boss kedekut, nyampah !

mula2kerja ni, aku bagaikan raja , you want to know why ? walaupun kesilapan sering berlaku time kerja yang boleh membuatkan kfc tu bankkrupt,,tapi manager still backup aku,,manager cakap,''takpa2,mula2 kerja,memang la '' kannnnn,,tapi aku tak boleh la nak ambil peluang ! aku mesti teruskan belajar , belajar dan belajar !! manala tahu,rezeki menyebelahi aku,satu hari nanti aku dah hebat aku pulak diberi peluang jadi kfc manager ? haa,,tolong la aminkannnn,,*muka mengharap plus mintak kentut segantang !

harini adaMAHARAJA LAWAK MEGA 2012 life kat ipoh,perak iaitu negeri kelahiran anak pak nashiorr ni ha,, semua sebok update status pasai itu,yg tak penah tau menahu pasai tv program ni pun sebok cakap pasai benda ni,please la,jangan bagi aku jealous *tumbuk sebiji nak?..kann,dah tak dapat nak pergi,, dugaan oh dugaan...

besok aku dah bercadang nak balik kejap tengok kampung halaman,tapi tetibe je tadi manager tukar jadual .. grrrrrrr,,,sabo jela..naseb la rakan kfc aku calm down kan mood aku,dia kata,dapat kau belanja duit lebih sikit.. for your information, kfc tak macam dulu dah tau,,pihak kfc dah naikkan gaji pekerja kfc dari rm3 sejam kepada rm4.33sen sejam,see,banyak kan ? alhamdulillah,rezeki tahun dua ribu tiga belass..

kawan2 jugak ade tanya,sampai bila nak kerja kfc weh ? aku jawabla,ntah la,bergantung jugak pada rezeki aku kat kfc ni berapa lama kan,,kot2 keadaan memaksa aku untuk resign, aku pasrah plus redha jela,maybe ada hikmah disebalik batu kan,mandai2 je aku ngoboh !!paham2 jela yaa..
tapi,,harap2 aku tak jadi la macam kawan sekerja kfc aku ni ha,,dah kene pecat dengan boss dalam masa 24ours itu jugak !! ngeri betul!

walaubagaimanapun , aku puas hatilah dengan aktiviti yg aku jalankan sekarang, bukan senang kot nak dapat kerja yg ade interview bagai ni, lebih2 lagi bila berulang dari paret ke ayer tawar tu, tak jauh ke? lepas tu kene cucuk la bagai dengan hati yg redha n pasrah demi mengharapkan pekerjaan itu..huuu,payah3,memang payah !! kalaun nak ikutkan,macam2 lagi nak cerita,tapi biarlah cerita itu aku sorang je yang tulis dalam diari hidup aku,kalau nak tahu ape ceritanya ,kena la rompak diari aku ni,,harhar*berani laa..

apeapepun,,satu je nak cakap,PENGALAMAN BENAR2 MEMATANGKAN KITA ''/ #smile with thousand tahi gigi melekat kat celah2 lelangit ,, euwww :|


pstt/ tadi kat sini ade kemalangan yg betul2 ngeri,semuanya angkara kesalahan JPJ '' see,,diorang pun bersalah jugak,jangan tahu nak samanorg je, so ! pleasela saman diorang jugak.. disebabkan kemalangan tu jugak la hati aku benar2 berdebar nak lalu kat area tu,sebab aku takdek lesen, tadi aku redah jugak bawak motor pegi seri iskandar , alhamdulillah,nothings happen,tapi TERmiss masuk kerja,manager dah pandang lain macam,grrrrr \\



see ! terpaksa tipu manager ,, macam tangkap kat kedai kan ?padahal gamba majalah sekolah !
TQ PHOTOSHOP,TANPA ANDA,TIADALAH GAMBAR INI !! muah 1000x



bye ..

2 comments:

Unknown said...

kumpul duit byk2 time mcm ni. masa pun tak terbazir. nice job, bagus bagus (y)!

nursyafiq naser said...

@Amir Baker hmmp,,tu la pasai ! tak bazir masa yang ada,,, yedak ? jhaha